Bestilling:

foodie24.dk er en dansk webshop, der har åbent 24 timer i døgnet.

For at handle på vores webshop, skal du vælge de varer du ønsket og lægge den i ‘kurven’. Du vil hele vejen frem til betaling have mulighed for at ændre eller annullere din ordre, hvis du skulle fortryde et køb.

Fragtomkostninger og andre variable betalinger, vil blive udregnet ved kassen.

Når du er klar til at handle trykker du ’til kassen’ hvor du bliver bedt om at taste navn, adresse, e-mail, betalingsform samt leveringsform. (Alle disse informationer bliver opbevaret sikkert, og bliver ikke delt med 3-part).

Når du har bestilt og betalt, vil du modtage en ordrebekræftigelse på den e-mail du har valgt.

Betaling:

foodie24.dk modtager Dankort/VISA-Dankort samt internationale betalingskort, som fx. MasterCard. Betalingen bliver først trukket i det øjeblik varen afsendes fra vores lager.

Vores betalinger krypteres i samarbejde med vores udbyder, således at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer, eller andre informationer.

Alle priser på foodie24.dk er inkl. Moms, og i DKK. Vi tager forbehold for slåfejl og forkerte priser.

Fragt & Levering:

foodie24.dk tilbyder levering med PostNord, DAO eller GLS, og vi forsøger at afsende dine varer så hurtigt som det er muligt. Du vil når varen er sendt fra vores lager modtage en mail herom. Rettidig levering forudsætter dog at vores logistik partnere, kan overholde deres leveringsbetingelser. foodie24.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord, DAO eller GLS.

Der kan på nogle varer og varegrupper forekomme ekstra leveringstid, hvis ikke det er en lagervare. Det vil fremgå af produksiden.

Hvis du ikke henter din bestilling i den valgte pakkeshop indenfor fristen, vil vi få sendt pakken retur. Foodie24 påtager sig ikke ansvaret for at kalde ikke afhentede pakker retur. Modtager vi en sådan pakke, vil vi opkræve et fragt og ekspeditionsgebyr på 49 kr., hvilket fratrækkes dit returbeløb. Dette gælder også hvis du har indtastet forkert leveringsadresse på din bestilling.

Vi vil til al tid gøres vores ypperste for at du modtager din ordre, med de korrekte ting, og i god skik. Men da vi kun er mennesker, kan der ske fejl. Der kan samtidig forekomme uhænsigtsmæssig håndtering af pakker fra logistik firmaernes side.
Skulle du modtage en pakke der ikke indeholder alle de bestilte varer, eller har andre former for skader, så kontakt os senest 2 dage efter modtaget bestilling på info@foodie24.dk.

Forudbestillinger:

Vi tilbyder som udgangspunkt ikke pengene tilbage på forudbestilte varer, da de produceres efter bestilling. Ved fejl og mangler gælder vores regler for reklamation.

Returret:

Du har på alle ikke-levnedsmidler 14 dages fuld returret. Det gælder fra dagen hvor du modtager dine varer. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag vil fristen blive forlænget til den efterfølgende hverdag.

Ønsker du at returnere en vare, må varen ikke være taget i brug – skulle dette ske alligevel kan der være tale om en værdiforringelse.

På levnedsmidler er der ingen returret, men du kan selvfølgelig kontakte os hvis der mod forventning skulle være fejl og/eller mangler i disse produkter.

Varer som sæber, cremer vil din returret frafalde hvis emballagen brydes.

Returnering:

Hvis du fortryder et køb skal varerne sendes til:

Foodie24
Rugmarken 10, Bygning 11
3650 Ølstykke

Ved returnering bedes du sørge for at varerne er forsvarligt indpakket, hvilket betyder at de skal have den originale emballage, og herefter en beskyttende indpakning.

Skulle der ske skader eller andet ved returnering grundet dårlig/mangelfuld indpakning, vil der kunne blive tale om en værdiforringelse af produktet, og I værste fald vil returretten frafalde, hvis produktet er usælgeligt.

Vi anbefaler altid at du sender pakken forsikret, således at der er sporing på den, da det er dig der hæfter for pakken/varerne indtil vi har modtaget den.

Ønsker du hjælp med en returlabel, så står vi gerne til rådighed. Send os en mail på info@foodie24.dk hvis du behøver hjælp.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, vil den blive tjekket, hvis der ingen skader eller anmærkninger er jf. ovenstående, vil beløbet du har indbetalt til os ved købet, blive tilbageført til din konto. Der kan gå op til 7 dage før pengene er på din konto.

Reklamation:

Du er ved handel hos foodie24.dk omfattet af købeloven, herunder reglerne om mangler og fejl på varen. Dette betyder at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven.

Konkret betyder dette at du kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene helt eller delvist tilbage alt efter den konkrete sag.

Vi forbeholder os retten til at vælge hvilken kompensation kunden modtager, og stiller som krav at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug, eller anden skadelig adfærd – hvis varer ved et uheld ødelægges vil de ikke være dækket af købeloven.

Ønsker du at reklamere så skal du skrive til os så hurtigt som muligt på info@foodie24.dk – så hjælper vi dig herfra.

Persondata:

Ønsker du at handle hos foodie24.dk kræver det at du oplyser følgende:

Navn
Adresse
E-mail
Telefon/Mobilnummer

Alle data vil blive gemt, inkl. oplysninger om hvad du har købt. Oplysningerne gemmes i 5 år fra udgangen af det pågældende regnskabsår jf. bogføringsloven. Herefter slettes disse oplysninger.

Ingen oplysninger videregives eller sælges til tredjepart, med mindre der er tale om et helt eller delvist salg af virksomheden.

Du har til hver en tid mulighed for at få indsigt i hvilke data der er gemt om dig. Ønsker du dette så skriv til info@foodie24.dk

Cookies

foodie24.dk bruger cookies, og du acceptere ved brug af foodie24.dk dette. En Cookie er en lille datafil, der vil ligge på din computer, for at kunne genkende din computer og registrere brugen af vores side.

Handelsbetingelser Abonnement:

  1. Generelt

Disse handelsbetingelser gælder når du tegner et abonnement på foodie24.dk. foodie24.dk drives af Smag for Behag ApS.

Når du opretter et abonnement hos foodie24.dk skal du samtidig acceptere vores handelsbetingelser. Vi opfordrer dig derfor til at læse disse igennem.

Skulle vi ændre betingelserne, vil du få direkte besked via din e-mail.

2. Sådan fungerer vores abonnementer

Du tegner et abonnement hos foodie24 via vores hjemmeside foodie24.dk. Her vælger du hvilket abonnement du ønsker at tegne, og vælger antal måneder, hvis dette er en mulighed. Er der ikke mulighed for valg af måneder, vil abonnementet køre løbende, og indtil det opsiges.

Herefter vil du på den email du har indtastet modtage en bekræftigelse på dit valgte abonnement. Du vil løbende hver måned få en kvittering tilsendt til din e-mail adresse med kvittering.

Levering vil herefter ske løbende i starten af hver måned.


Hvis du skulle skifte adresse, e-mail eller telefonnummer, er du forpligtet til at kontakte os straks.

Du skal oprette dit abonnement senest d. 20 i en måned, for at være sikker på at få dit abonnement næste måned.

Dit abonnement er løbende, og kan til enhver tid opsiges. Læs mere om opsigelse her i handelsbetingelserne. Punkt 4.

Vi leverer i hele Danmark (dog ikke Grønland & Færøerne) med PostNord eller GLS. Som udgangspunkt sendes pakken til en Postbutik / GLS Butik nær dig.

3. Pris & Betalingsbetingelser

Alle vores priser er i danske kroner inkl. Moms og afgifter.

Priserne på abonnementerne er ekskl. leveringsomkostninger. Leveringsomkostningerne er fast 30 kr.

Når du opretter dit abonnement, gennemfører du dit køb ved at indtaste dine kortoplysninger. Herefter vil vi automatisk trække betalingen for dit abonnement hver måned. Vi trækker ikke pengene før ordren afsendes fra vores lager.

Skulle du skifte kortoplysninger undervejs, er du forpligtet til at ændre disse på din profil via foodie24.dk

Alle data i forbindelse med køb er krypteret (SSL). Det er derfor kun Nets der kan læse disse.

4. Opsigelse & Pause

Der gælder ingen bindingsperiode for dit abonnement. Med mindre du har valgt et fast antal måneder på dit abonnement (gælder kun nogle abonnementer).

Du kan derfor opsige dit abonnement når som helst, dog senest inden d.20 i måneden før næste levering.

Når du vælger at opsige dit abonnement vil du modtage en bekræftigelse på dette på din e-mail.

Du kan IKKE opsige dit abonnement ved blot at returnere pakken, eller lade være at betale.

Ønsker du at sætte dit abonnement på pause, kan du maile os på info@foodie24.dk og forklare os hvor længe du ønsker at sætte det på pause.

5. Fortrydelsesret

Vi tilbyder ingen fortrydelsesret på fødevarer

6. Reklamation

Skulle der være fejl/mangler, ødelagte varer eller anden form for reklamation, så kontakt os gerne på info@foodie24.dk med informationer om din reklamation.